Jouw Reclame Hier? (A1)

Geef je mening over winkelen in Denderleeuw en maak kans op 20 Denderleeuwbonnen van 50 euro.

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
X

Denderleeuw kampt met een groeiende leegstand van handelspanden. En dat heeft een duidelijke impact op het straatbeeld, het sociaal weefsel en de economische toestand van de gemeente. Via een korte online enquête peilen we naar jouw mening over winkelen in Denderleeuw. Wie deelneemt, maakt kans op één van de 20 Denderleeuwbonnen van 50 euro.

De leegstand van handelspanden is in Denderleeuw is de afgelopen jaren toegenomen van 3,9% in 2013 naar 15 % in 2024. “Dat is een duidelijke uitdaging die we ernstig nemen”, zegt schepen voor Lokale Economie Jan De Nul. “Een levendig handelscentrum is belangrijk voor de uitstraling van onze gemeente én voor het sociale leven. Wanneer winkels verdwijnen, vermindert ook de spontane ontmoeting tussen mensen. Bovendien heeft dit een impact op onze lokale economie en de aantrekkelijkheid van Denderleeuw voor bezoekers en ondernemers. Daarom zetten we volop in op oplossingen.”

Consumentenbevraging.

“Om de leegstand tegen te gaan, wordt vanuit het project ‘Van Leeg naar Leefbaar’ een plan uitgerold om samen met inwoners, handelaars en eigenaars de lokale handelskern nieuw leven in te blazen”, vertelt schepen voor Communicatie Marnick Vaeyens. “Een belangrijke stap daarin is de consumentenbevraging, die op 21 juli van start gaat en de hele zomer lang loopt tot en met 7 september. Via een korte online enquête peilt de gemeente naar de behoeften, wensen en verwachtingen van de inwoners rond winkelen en handel in Denderleeuw.”

“De bevraging maakt deel uit van een ruimer participatief traject getrokken door onze dienst Lokale Economie. Het volledige traject is opgevat met de betrokkenheid van inwoners, handelaars en eigenaars via afzonderlijke bevragingen en wordt gefinancierd via de subsidie van het Team Detailhandel van de Provincie Oost-Vlaanderen. De resultaten worden eind dit jaar besproken met alle betrokkenen en vormen de basis voor concrete acties tegen leegstand en voor een sterkere lokale economie”, gaat De Nul verder.

Waarom deelnemen?

Schepen Vaeyens legt uit: “Met deze bevraging willen we een duidelijk beeld krijgen van hoe inwoners het huidige winkelaanbod ervaren en welke verbeteringen zij belangrijk vinden. De resultaten worden meegenomen in het bredere actieplan, dat onder andere inzet op: het versterken van de handelskern, het stimuleren van de communicatie en samenwerking tussen eigenaars en ondernemers, het verbeteren van het straatbeeld via onder meer etalage-bestickering en het bevorderen van een divers en inclusief winkelaanbod.”

Onder de deelnemers worden 20 Denderleeuwbonnen van 50 euro verloot. “Zo maak je kans op een mooie beloning én help je mee bouwen aan een levendige lokale detailhandel. Doe mee, denk mee en maak samen met ons van leeg naar leefbaar”, sluit schepen De Nul af.

Hoe deelnemen?

Ga naar de link om de enquête in te vullen: www.denderleeuw.be/consumentenbevraging. De bevraging duurt slechts 10 minuten en je antwoorden worden volledig anoniem verwerkt.

De Goedkoopste Energie!

Bereken jouw besparing via deze tool!

Op zoek naar een fotograaf in eigen streek? Eline en Kristof van KEST Photo zorgen voor een perfect afgewerkte reportage.

Huwelijk, communie, portret of new born? KEST Photo zorgt voor unieke beelden en een professinoele omkadering.

error: Inhoud is beschermd.