Vanaf vandaag 30 januari 2025 kunnen klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkel te Aalst een extra assortiment van 200 producten vinden die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. Ook de beenhouwerij zal een service op maat van horecaklanten aanbieden. Deze test kadert binnen de ambitie van Colruyt Group om verder te groeien in de B2B-markt.

De Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Aalst is de eerste winkel waar Colruyt Group een gloednieuwe test zal op zetten: de winkel krijgt een assortiment van 200 producten die volledig gericht zijn op horecazaken, maar tegelijk ook beschikbaar zijn voor particuliere klanten. Het gaat om producten als verse, gesneden groenten in grotere verpakkingen, specifieke diepvriesproducten en handschoenen. Al deze producten komen uit het assortiment van Solucious, de foodservice specialist van Colruyt Group, en zijn daar zorgvuldig uitgekozen. Yves Vandenbrande, verantwoordelijke voor Solucious: โSolucious levert vandaag al producten aan meer dan 25.000 klanten, waaronder een groot stuk horecaklanten. Door ons aanbod nu ook aan te bieden bij Colruyt kunnen we onze klanten nog beter bedienen.โ
De winkel in Aalst is specifiek gekozen voor deze test want het is een ruime winkel die op strategische plek ligt. Aalst is een interessante locatie en ligt ook nog eens strategisch tussen Brussel en Gent. Filip Ghillebaert, verantwoordelijke voor Colruyt voor Professionals: โDe winkel in Aalst krijgt een breder assortiment horecaproducten. Bovendien speelt de beenhouwerij ook telkens een belangrijke rol: klanten kunnen er in hoeveelheden op maat bestellen en het vlees laten verpakken op de manier die ze wensen.โ
De test in Aalst kadert binnen de ambitie van Colruyt Group om verder te groeien in de b2b-markt. Yves Vandenbrande: โWe zien dat het consumentengedrag wijzigt: klanten switchen veel vaker tussen zelf koken, op restaurant eten, maaltijden afhalen of on-the-go consumeren. Als Belgische retailer willen we dan ook inspelen op die veranderende noden van onze klanten. Enerzijds door in te zetten op on-the-go en convenience voor klanten, anderzijds door volop in te zetten op horeca.โ
Colruyt Group bouwde de afgelopen jaren een grondige expertise op binnen de b2b-sector met een focus op vier sectoren: horeca, handelaars, B2B2e en Health & Public. Yves Vandenbrande: โVia Solucious leveren we producten aan diverse klanten, waaronder ook veel horecaklanten. Solucious zit in volle groei. We zijn volop bezig met het aantrekken van nieuwe klanten en groeien ook door overnames zoals de acquisities van Valfrais en Dรฉlidis vorig jaar.โ
Ook via Colruyt voor Professionals wordt de groei in B2B aangeboord. Filip Ghillebaert: โWe hebben op dit moment al vier Colruyt voor Professionals winkels: in Wandre, Jumet en twee winkels in Brussel. We zien daar zeker nog potentieel voor minstens een verdubbeling van dat aantal winkels. Tegelijkertijd vinden we het ook belangrijk om te kijken naar hoe we professionele klanten aanvullend kunnen bedienen in onze Colruyt Laagste Prijzen-winkels. Daarom zijn we alvast enthousiast over de test in Aalst. En natuurlijk: klanten zullen er kunnen genieten van de producten aan de laagste prijzen binnen het b2b-landschap.โ
