Jouw Reclame Hier? (A1)

Carrefour Market Lede verdeelt 10.000 euro onder veertien Leedse verenigingen: “Elke stem betekende een stukje steun.”

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
X

Vrijdagavond heerste er een feestelijke sfeer aan Carrefour Market Lede. De reden? De uitbaters verdeelden er maar liefst 10.000 euro onder veertien Leedse verenigingen als afsluiter van hun succesvolle B’tjes-actie. De symbolische cheque-uitreiking was een warme blijk van appreciatie voor het rijke en gevarieerde verenigingsleven in de gemeente.

De actie liep vijf weken lang en gaf klanten van de supermarkt de kans om hun hart te laten spreken. Bij elke aankoop ontvingen ze een jeton — een zogenaamd ‘B’tje’ — dat ze konden schenken aan de vereniging van hun voorkeur. In de winkel stonden vijftien urnes opgesteld, één voor elke deelnemende vereniging, waardoor klanten letterlijk konden kiezen wie hun steun verdiende.

“Er werd enorm veel gestemd”, vertelt de organisatie. “We zagen klanten overleggen met gezinsleden, aarzelen tussen meerdere favorieten, en dan toch overtuigd hun jeton deponeren. Het toont hoe betrokken mensen zijn bij het lokale verenigingsleven.”

Uiteindelijk verzamelde het Jeugd Rode Kruis de meeste B’tjes, goed voor een mooie som van 2.323,68 euro. Maar ook de andere dertien verenigingen gingen niet met lege handen naar huis. Elk kreeg een bedrag dat in verhouding stond tot het aantal B’tjes dat ze konden verzamelen. Zo werd de volledige pot van 10.000 euro eerlijk verdeeld.

“We willen op deze manier onze betrokkenheid met de verenigingen uit onze gemeente in de verf zetten,” zeggen de uitbaters van Carrefour Market Lede. “We beseffen hoe belangrijk hun werking is, en willen hen met dit initiatief een duwtje in de rug geven.”

Voor de deelnemende verenigingen was de actie een hartverwarmende erkenning. “Het bedrag dat we ontvangen hebben, zal goed besteed worden aan ons zomerkamp,” zegt een lid van het Jeugd Rode Kruis. Andere verenigingen denken aan investeringen in materiaal, opleidingen of de organisatie van evenementen.

De B’tjes-actie van Carrefour Market Lede is daarmee veel meer dan zomaar een commerciële campagne. Het is een sterk signaal van lokale verbondenheid — eentje die niet onopgemerkt bleef bij de Leedse bevolking. Het succes smaakt naar meer, en wie weet volgt er volgend jaar een nieuwe editie. Eén ding is zeker: het verenigingsleven in Lede voelt zich gezien én gesteund.

De Goedkoopste Energie!

Bereken jouw besparing via deze tool!

Op zoek naar een fotograaf in eigen streek? Eline en Kristof van KEST Photo zorgen voor een perfect afgewerkte reportage.

Huwelijk, communie, portret of new born? KEST Photo zorgt voor unieke beelden en een professinoele omkadering.

error: Inhoud is beschermd.