Kunstacademie De Elementen, vestiging Erpe-Mere, nodigt jong en oud uit voor een bijzondere voorstelling met woord en muziek onder de titel ‘Van koningen, prinsessen en veel konijntjes’. Het toonmoment kadert binnen de permanente leerlingevaluatie en vindt plaats op zaterdag 17 januari om 11.00 uur in de Volkskring in Lede.
Onder het motto ‘Woord en muziek stellen voor…’ brengen de leerlingen twee verhalende werken tot leven: ‘Verdwaald in de konijnenpijp’ van Astrid Sercu en ‘De koning zonder schoenen’ van Raf Walschaerts. Fantasie, verbeelding en muzikaliteit staan daarbij centraal.
Het publiek wordt meegenomen in een sprookjesachtige wereld, waar verhalen niet alleen verteld, maar ook muzikaal ingekleurd worden. Zo klinkt onder meer het verhaal van een koning die alles lijkt te hebben: Er was eens… een koning. Een koning met een gouden kroon. Op een gouden troon. Met een gouden mantel. Hij had wel honderd paarden, duizend knechten en zelfs duizend maal duizend vrienden. De koning had alles om blij te zijn. En toch was hij verdrietig…
Met deze voorstelling tonen de leerlingen hun artistieke groei en creativiteit, en krijgt het publiek een inkijk in het leerproces binnen de academie. ‘Van koningen, prinsessen en veel konijntjes’ belooft een warme, speelse en poëtische voormiddag te worden, waar woord en muziek elkaar op een natuurlijke manier versterken. Iedereen is van harte welkom.
