Wat vind jij van onze communicatie? Die vraag stel Gemeente Lebbeke aan alle inwoners in een grote bevraging opgesteld door een onderzoeksteam van de Thomas More Hogeschool. Iedereen kan online deelnemen, maar 2000 Lebbekenaren ontvangen de enquête ook in de brievenbus. Zij werden steekproefgewijs uitgekozen. Met de resultaten van de bevraging zal het gemeentebestuur een nieuw communicatiebeleid uitstippelen.
“Als lokaal bestuur willen we onze inwoners zo goed mogelijk informeren via de website, socialemediakanalen en onze gemeentelijke infokrant. Maar hoe kan het lokaal bestuur jou nog beter bereiken? En wat willen de inwoners van ons weten? Om op die vragen een antwoord te krijgen, doen we een bevraging bij alle Lebbekenaren.” Aldus burgemeester Jan Vanderstraeten, bevoegd voor communicatie.
Steekproef van 2000 Lebbekenaren.
De 2000 personen die de enquête vanaf 1 juni in de bus krijgen, vormen een goede vertegenwoordiging van de Lebbeekse bevolking met een evenwichtige verhouding tussen verschillende leeftijden, opleidingsniveaus en woonwijken.
“Met de resultaten gaan we aan de slag om onze kanalen nog beter af te stemmen op de communicatienoden van onze inwoners. Ze vormen de basis voor een nieuw communicatiebeleidsplan voor Lebbeke om zo
onze communicatiekanalen strategischer in te zetten, verder te bouwen aan een sterk merk en informatie te bieden volgens de behoeften van de Lebbekenaren. Zo werken we verder aan verbindende en begrijpelijke communicatie”, aldus burgemeester Vanderstraeten.
2000 personen krijgen vanaf 1 juni een papieren enquête in de bus. Deze enquête is voor iedereen online beschikbaar via www.lebbeke.be/bevraging
Meedoen kan tot en met 20 juni 2025 en bovendien maken alle deelnemers kans op één van de 8 Lebbeekse kadobons die onder de deelnemers verloot worden.