Op vrijdag 22 augustus wordt de Binnenstraat in Aalst opnieuw het decor voor de vernieuwde Avondmarkt, een bruisende organisatie van De Prinsjen Van ’n Orend in samenwerking met Stad Aalst. Vanaf 18 uur kunnen bezoekers genieten van een sfeervolle mix van kraampjes, muziek en randanimatie. Met meer dan 50 standen, tal van optredens en een flinke dosis Aalsterse gezelligheid belooft deze editie een absoluut hoogtepunt van de zomer te worden.
Start met muziek en folklore.
De aftrap wordt om 18.00 uur gegeven aan Café De Belskes, waar het publiek meteen in de juiste stemming wordt gebracht door het trommelkorps Vel en Gamel en de Arendprinsen. De stoet trekt vervolgens door naar Café Peken Moens, waar om 18.30 uur de eerste optredens op het programma staan. Hier treden onder meer De 3 Tenoren van Radio Kamiel – Bart Marcoen, Guy Walgraef en Peter Delclef – op, gevolgd door Dirk Van de Velde, die garant staat voor een portie meezingers.
Hoofdpodium en verkiezingskoorts.
Om 19.00 uur verschuift het feestgedruis naar het hoofdpodium. Daar worden de drie kandidaten voor de titel van Arendprins 2026 – Milan, Rino en Dave – officieel voorgesteld aan het publiek. Nadien neemt Yves Segers de microfoon over en zorgt hij voor een flinke dosis ambiance met zijn gekende hits en feestmuziek.
Hoogtepunt en afterparty.
Het officiële hoogtepunt van de avond vindt plaats om 22.00 uur, wanneer de lintoverhandiging aan de kandidaten plaatsvindt. Dit plechtige moment markeert het begin van hun campagne richting de Arendprinsenverkiezing van volgend jaar. Maar ook daarna is het feest nog lang niet voorbij: in de Arendcafés – Café De Parking, Café De Belskes en Café Peken Moens – gaat de muziek verder tot in de late uurtjes.
Met een rijk gevuld programma, tientallen kraampjes en de typische Aalsterse sfeer, lijkt de Avondmarkt Binnenstraat 2025 een editie te worden die niemand wil missen. Zet vrijdag 22 augustus dus zeker in de agenda voor een avond vol gezelligheid, muziek en volkse traditie in hartje Aalst.
Foto’s: AjoinPedia.
